vrijdag 20 januari 2012

Vraaggesprek met de chiffonnière van mijn tante

Ik heb de chiffonnière van mijn tante geïnterviewd.
Om er zeker van te zijn dat de chiffonnière van mijn tante er niet een beetje op los ging zitten fantaseren, sloeg ik er eerst de Von Bienefeldt-archieven op na.
Ik vond een brief van mijn oma uit 1922, geadresseerd aan een nicht in Sassenheim. Ik had nooit van die nicht gehoord, maar volgens stamboomvorsers hebben wij hier te maken met een derivaat van de Van Teylingens, en omdat ik ook een derivaat van de Van Teylingens ben, hoefde ik er niet mee te zitten dat ik mijn neus stak in een brief die niet voor mij bestemd was.

Lees het vervolg op Tzum.info:
http://www.tzum.info/2012/01/kroniek-aristide-von-bienefeldt-12/kroniek-aristide-von-bienefeldt-vraaggesprek-met-de-chiffonniere-van-mijn-tante/

Geen opmerkingen: