zaterdag 3 maart 2012

Hoe de Nederlandse Staat mijn moeder de genadeslag toebrengt

Een paar kronieken geleden besprak ik het droevige lot dat de herenboerderij van mijn voorouders te wachten staat als minister Schultz besluit de aanleg van de Blankenburgtunnel door te zetten.
De huidige bewoner van het pand is mijn moeder. Als de minister haar zin krijgt zal zij over twee en een half jaar haar koffers moeten pakken. Dat is een charmante heer, in dienst van Rijkswaterstaat, haar een tijdje geleden komen vertellen.
Mijn moeder is door de wol geverfd als het om onteigeningen gaat. Ze is om zo te zeggen een ervaringsdeskundige. Ze heeft het al drie keer eerder meegemaakt.

Lees verder op Tzum.info: http://www.tzum.info/2012/03/kroniek-aristide-von-bienefeldt-12/kroniek-aristide-von-bienefeldt-hoe-de-nederlandse-staat-mijn-moeder-de-genadeslag-toebrengt/

Geen opmerkingen: